Translate

2021. június 24., csütörtök

Beosztás

 Beosztás

 

A beosztást a vezénylő készíti el egy hónapra előre, figyelembe véve a mindenkori kötelező munkaórák számát, a szabadságigényeket, betegségeket, kötelező pihenőidőket, stb.

 

Vannak, akik meghatározott rendszerben járnak dolgozni:

- 2 nap délelőtt, 2 nap délután, 2 nap szabad. Ebben a rendszerben 3 munkatárs teljesít szolgálatot egy autóbuszon és forognak.

-  Van, aki H-P-ig dolgozik, a hétvége szabad.

- Van, aki 2 napot dolgozik egész nap, aztán 2 nap szabad: Ilyenkor 2 fő dolgozik egy autóbusszal és forognak

- Egyik héten dolgozik H-K-SZO-VAS, másik héten SZE-CS-P: Szintén 2 fő dolgozik a busszal.

- Van, aki teljesen rendszertelenül jár dolgozni, akkor megy amikor kell, természetesen előre vezényelve.

 - stb.


Az autóbusz vezetők a beosztás jellegét tekintve dolgozhatnak:

- Állandó járaton: Minden munkanapon ugyan azt a fordát végzik.

- Tartalék szolgálatban: Kétféle tartalék létezik, az egyik, aki a munkaidő alatt készenlétben áll és bármikor bárhova küldhető.

A másik, aki minden nap másik fordát csinál, attól függően, hol van éppen szükség rá.

Váltósofőrök. Általában 4-5 állandó autóbuszra járnak helyettesíteni egész napra.


A járatvégzés jellege lehet:

- Városi (helyi)

- Helyközi

- Távolsági.


A helyközi üzem járatonként max. 50 km lehet, 50 km felett távolsági üzemről beszélünk.

Távolsági járatoknál sokkal szigorúbban veszik a vezetési és pihenőidők betartását.

 

Általában minden autóbusz vezető "saját" busszal dolgozik, ő felel érte, ő javíttatja...

Kivételt képez ez alól, ha műszaki hiba van, akkor tartalék autóbusz kerül felvételre.


Nincsenek megjegyzések: