Beosztás
A beosztást a vezénylő készíti el egy hónapra előre, figyelembe véve a mindenkori kötelező munkaórák számát, a szabadságigényeket, betegségeket, kötelező pihenőidőket, stb.
Vannak, akik meghatározott rendszerben járnak dolgozni:
- 2 nap délelőtt, 2 nap délután, 2 nap szabad. Ebben a rendszerben 3 munkatárs teljesít szolgálatot egy autóbuszon és forognak.
- Van, aki H-P-ig dolgozik, a hétvége szabad.
- Van, aki 2 napot dolgozik egész nap, aztán 2 nap szabad: Ilyenkor 2 fő dolgozik egy autóbusszal és forognak
- Egyik héten dolgozik H-K-SZO-VAS, másik héten SZE-CS-P: Szintén 2 fő dolgozik a busszal.
- Van, aki teljesen rendszertelenül jár dolgozni, akkor megy amikor kell, természetesen előre vezényelve.
- stb.
Az autóbusz vezetők a beosztás jellegét tekintve dolgozhatnak:
- Állandó járaton: Minden munkanapon ugyan azt a fordát végzik.
- Tartalék szolgálatban: Kétféle tartalék létezik, az egyik, aki a munkaidő alatt készenlétben áll és bármikor bárhova küldhető.
A másik, aki minden nap másik fordát csinál, attól függően, hol van éppen szükség rá.
- Váltósofőrök. Általában 4-5 állandó autóbuszra járnak helyettesíteni egész napra.
A járatvégzés jellege lehet:
- Városi (helyi)
- Helyközi
- Távolsági.
A helyközi üzem járatonként max. 50 km lehet, 50 km felett távolsági üzemről beszélünk.
Távolsági járatoknál sokkal szigorúbban veszik a vezetési és pihenőidők betartását.
Általában minden autóbusz vezető "saját" busszal dolgozik, ő felel érte, ő javíttatja...
Kivételt képez ez alól, ha műszaki hiba van, akkor tartalék autóbusz kerül felvételre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése