Translate

2021. június 16., szerda

Utasok mondták

Utasok mondták

 

 
A buszvezetői ülésben lehet hallani, amiről az utasok beszélgetnek, anélkül hogy hallgatóznánk.

Néhány példa ezek közül:



1) "Maguk itt milyen munkát végeznek? Csak ücsörögnek meg nézelődnek"
2) "Milyen végzettség kell ehhez a munkához? 8 általános...miért, szerinted ennek (mármint nekem) mije van?" - utasok egymás között.
3) "Egyik busz olyan, mint a másik, ugyanúgy kell vezetni"
4) "Hol a pi..ába voltál idáig, elaludtál az asszonyon?"



1) Összehasonlítva más alkalmazotti foglalkozással egy lényeges különbség van:

 A felelősség.
Nem mindegy, hogy kié.
Más szakmákban általában a főnök "viszi el a balhét", ha valaki hibázik, téved vagy rosszul dolgozik. 

Buszvezetés esetén maga a buszvezető felelős mindenért, ami a munkájával kapcsolatos.
Akár börtönbüntetés is lehet a végeredmény.
Mondják is: fél lábbal a sírban, fél lábbal a börtönben.


Egyébként meg mondtam az utasnak, hogy hozzon egy önéletrajzot, szívesen beviszem, mert van felvétel. Nem élt a lehetőséggel:)



2) Valóban 8 általános az alapfeltétel, azonban minden munkavállalónak van legalább egy alapszakmája, van akinek érettségije, többeknek diplomája.


A munka feltétele a jogosítvány mellett egy GKI kártya, öt évente vizsgát kell tenni az NKH-nál. Ez a vizsga még így is gyakran megizzasztja a munkavállalókat.
8 általánossal nem azt mondom, hogy lehetetlen megszerezni ezt a képesítést, de elég nehéz lenne.


3) A buszok között vannak lényeges különbségek:

Pl szóló vagy csuklós busz.
Ha szóló, akkor két vagy háromtengelyes.
Ha csuklós, akkor húzó vagy tolómotoros.

Azonos modellek esetén is vannak különbségek:
-pl a váltó lehet automata, rudazatos vagy bowdenes kéziváltós.
-teljesen eltérő gyártmányú motorokkal szerelve
-teljesen máshol fog a kuplung, a fék, más úton jár a váltókar

Mások a méretek, hossz-szélesség-magasság.
Erről bővebben a Buszok technikai paraméterei menüpont alatt.



4) Az utasok egy részénél előfordulnak észrevételek a szolgáltatás minőségét illetően. 

Ki ilyen, ki olyan vehemenciával igyekszik ezt a buszvezető tudomására hozni. Vannak akik a buszvezetőt megkerülve tesznek bejelentést a központban, remélve, hogy az érintettet leveszik arról a járatról.

Az egyik legfőbb konfliktusforrás a késés.
A legtöbb utas talán úgy gondolja, hogy a buszvezető 2 órát pihent az aktuális járatot megelőzően és csak arra várt, hogy ezt a járatot elvégezhesse és mégis késik.

A valóság teljesen más; a járatok végállomásra érkezésének ideje sok esetben a következő járat indulási idejével megegyezik, azaz, ha a korábbi járat késik, akkor a soron következő összes többi járat is késni fog. Sok esetben a menetidő kalkuláció kevesebb, mint a valóság vagy elavult adatokat tartalmaz.

Ha van egy közlekedési dugó, az abból eredő késést behozni szinte lehetetlen. 

Vannak további késést előidéző események:


- Felszáll az utas nagy címlettel és a buszvezető nem tud visszaadni.
  Volt,hogy hárman szálltak fel nagy címlettel egymás után.
- Felszáll az utas, utazási igazolványt nem tud vagy nem akar  felmutatni, jegyet nem      hajlandó váltani.
- Elromlik a pénztárgép
- Beragad a kassza, nem tudunk visszaadni
- Közlekedési baleset történik
- Utasbaleset történik
- Műszaki hiba történik, mentesítő járat folytatja a járatot.
- Rendőrt kell hívni (ellenőr kérésére, utas zavart tudatállapotban van,stb)
- Mentőt kell hívni (közlekedési baleset esetén, akár résztvevő vagy csak később érkezés esetén, utasbaleset esetén, rosszullét esetén, stb)

Nyilván, aki később száll fel, annak nincs információja a késés okáról.

Nincsenek megjegyzések: