Sokszor mondják, hogy a buszvezető még gázt ad, amikor már sárga, vagy éppen hogy piros a lámpa.
Miért nem a fékre lép?
Ezt a jelenséget hívják viccesen "Volánzöld"-nek.
Az előző részben kifejtettem, hogy egy busz megállításához sokkal hosszabb útszakaszra van szükség.
Tudomásom szerint zöld után a sárga jelzésnek 4 mp-ig kellene világítani a piros előtt szabvány szerint.
Sok helyen ez még mindig csak 1-2 mp.
A buszvezetők egy egyenes áthaladásnál a párhuzamos gyalogátkelőhely zöld jelzését (is) szokták figyelni.
Az esetek 95% - ában a villogó gyalogos zöld után közvetlenül sárgára vált a lámpa a busz sávjában.
Van, amikor a maradék 5% áll fenn.
Van olyan, hogy nincs párhuzamos zebra, a buszvezetőt semmi sem figyelmezteti.
Ha féktávolságon belül van, jobb, ha a gázra lép, mint hogy veszélybe sodorja az utasait és esetleg a kereszteződés közepén álljon meg, elállva ezzel az utat.
Magyarországon van olyan város, ahol a forgalomirányító készülékeknél számláló tájékoztatja a közlekedőt, hogy a zöldből illetve pirosból mennyi van még vissza.
Ez a módszer megoldás lenne a "Volánzöld" jelenségének megszűnésére.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése